Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kormánykrónika

2010 májusában megkezdődött az Orbán kormány korszaka. Krónika arról, ami tetszik és ami tetszik.

Címkék

29 pont (13) adócsökkentés (97) adóforradalom (84) alkotmány (84) alkotmánybíróság (40) államcsőd (81) államosítás (26) apeh (7) áremelés (18) ász (14) babarczy (5) bajnai (22) bankadó (25) bayer (6) befektetők (5) benzinár (5) bérek (12) bkv (15) budapest (6) centrális (11) cenzúra (64) cinizmus (69) demokrácia (173) devizahitel (25) devizaválság (34) egészségügy (30) egyeztetés (52) egyház (7) előzmények (15) elszámoltatás (8) eu (133) fellegi (27) fidesztized (7) foglalkoztatás (34) forintválság (14) gdp (45) határontúli magyarok (5) hazugság (133) hende (9) hm (5) hoffman rózsa (11) idézet (191) igazszágszolgáltatás (49) ígéretek (99) imf (69) járai (17) jogalkotás (17) jogállam (45) kétharmados többség (48) kettős állampolgárság (5) költségvetés (131) költségvetési tanács (14) korrupció (19) kósa (19) kövér (9) közbeszerzés (37) közbiztonság (8) közérdek magánérdek (6) közszféra (39) közszolgák (31) közvéleménykutatás (11) ksh (5) kubatov (5) különadó (18) lázár (40) leminősítés (26) leszámolás (11) lex (15) magyar nemzet (8) mal zrt (7) martonyi (5) matolcsy (182) máv (10) média (169) médiatanács (66) meggyes (12) megszorítás (88) mnb (17) mnyp (69) mol (11) mti (15) mtv (38) multi (13) munkanélküliség (7) mutyi (183) navracsics (31) nem tetszik (62) népszavazás (9) ner (40) nyilvánosság (55) nyugdíj (54) oét (5) oktatás (39) oligarcha (29) önkormányzat (58) önkormányzati adósság (19) orbán (194) orbán csomag (35) országimázs (102) ovb (5) papcsák (12) parlament (21) pintér (17) posta (5) rogán (20) rokonok (26) sajtó (96) schmitt pál (24) selmeczi (7) semjén (9) simor (6) sólyom lászló (11) szíjjártó (44) színház (8) tahó (19) tarlós (15) tetszik (14) trükkök százai (113) tüntetés (8) ügyészség (24) válságadó (20) varga mihály (10) vezetőváltások (67) világszabadalom (69) zemberekkel fizettetik meg (32) zsarolás (32) Címkefelhő

Friss topikok

Linkblog

2011.03.04. 11:36 Kormánykrónikás

Nyugdíjpénzből mentik meg a MÁV-ot

Címkék: máv hazugság nyugdíj bajnai mnyp

A vasút nagyjából 300 milliárd forintos adósságállományát az államosított nyugdíjvagyonból rendezné a kormány – derül ki a reformcsomag újabb részleteinek ismertetésével. Változhatnak a nyugdíjemelés szabályai, a táppénzt csökkentik, a családtámogatások befagyasztják, útdíjat fizethetünk a főutakon is. A Matolcsy György vezette minisztérium a Matolcsy által említettnél kisebb növekedéssel számol.

Az Orbán-csomag [1] kedd délelőtti nyilvános, ám konkrétumokat alig-alig tartalmazó ismertetése [2] után egyre több részlet kerül napvilágra arról, milyen eszközökkel [3] tervezi a kormány a 2012-ben 550 milliárdos, 2013-ra 902 milliárd forintra duzzadó kiigazítás megvalósítását. Megerősítettek több olyan lépést is, amelyről korábban, nem hivatalosan már szó volt.

Tovább a bajnai úton
 

A Portfolio.hu beszámolója [4] szerint a kormány azt tervezi, hogy tovább mérsékli a táppénz összegét, valamint az álláskeresési járadék maximális folyósítási idejét is csökkenti. Ebből az előbbi az új információ, arról már hétfőn tudni lehetett, hogy a regisztrált munkanélküliség időtartama 270 napról akár 90 napra is csökkenhet, vagyis elképzelhető, hogy csak 3 hónapig jár majd álláskeresési járadék.

A táppénz szabályozását legutóbb a Bajnai-kormány szigorította, 2009 augusztusától a táppénz összege az átlagbér 70 százalékáról 60 százalékra (kórházi kezelés vagy két évnél kevesebb tb-jogviszony esetén 50 százalékra) csökkent. A táppénz maximális napi összege ekkor lett 9533 forint, a passzív – a munkaviszony megszűnését követő időszakban járó – táppénzé 3575 forint, utóbbi maximális időtartama 45 napról 30 napra csökkent (a 2000-es évek első felében még 90 nap volt). Az évente 15 napra járó betegszabadság idejére kifizetett távolléti díj összegét szintén ekkor vágták le 80-ról 70 százalékra.

Hív a vasút, nyel a MÁV

A reformtervezet szerint a kormány a MÁV mintegy 300 milliárd forintos adósságállományának rendezését is elvégzi év végéig. A részletekből kiderül: ezt a pénzt a vasút az államosított magánnyugdíjvagyonból kapja meg. A cég adósságát akkor vállalja át a kormány, ha a MÁV rendelkezik kidolgozott üzletstratégiával. A Portfolio.hu megjegyzi: ennek kapcsán fontos látni, hogy az idei évre vonatkozó 2,94 százalékos GDP-arányos államháztartási hiányt úgy kell értelmezni: a kormány 530 milliárd forintot költ a nyugdíjvagyonból és az összes ideiglenes, egyszeri bevételi és kiadási lépéssel korrigálják a deficitet. Vagyis ilyen értelemben a MÁV 300 milliárd forintos adósságának átvállalása nem része a 2,94 százalékos (tervezett) hiánynak, írja laptársunk.

Ha már közlekedés: új elem az is, hogy az e-útdíjat, amit 2013-tól vezetnének be – a rendszer valószínűleg már az elindításának első teljes évében kitermelné a beruházás több tízmilliárdos költségét, bár a kormány szerint ez uniós forrásból történne meg – nemcsak az autópályákon, hanem az azokkal párhuzamos egyszámjegyű főutakon is szednék. Mindez arra utal, hogy a kormány komolyan gondolja az e-útdíj európai gyakorlatban szinte egyedülálló kiterjesztését a személyautókra is, a teherforgalmat ugyanis egyszerűen, súlykorlátozó táblákkal rákényszeríthetnék a gyorsforgalmi úthálózatra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kormanykronika.blog.hu/api/trackback/id/tr962709478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása