A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem átlagárai 5 százalékkal emelkedtek idén a második negyedévben, a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Ennél nagyobb arányban csak Törökországban és Finnországban drágult az élelmiszer, háztartási vegyiáru, valamint kozmetikum, átlag 8 illetve 7 százalékkal - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 21 európai országban végzett felmérése.
Amíg az első negyedévben a magyar trend hasonlított a vizsgált országok átlagához, addig az április-júniusi adatok eltérnek a fő iránytól, mondta Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója. Nálunk ugyanis 3 százalékkal emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele, a múlt évi második negyedévhez képest. Ez a legmagasabb mutató 2009. második negyedéve óta. Mennyiséget tekintve azonban két százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban, mint egy évvel korábban.