Pontos választ nem adott a szaktárca arra, hogy a jelenlegi 7200 kilométer vasúti pályából hova lesz 1200 kilométer, miután az Új Széchenyi terv 6000 kilométerrel számol - írta keddi számában a Napi Gazdaság.
A tárca a lap megkeresésére azt a választ adta: minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pályahálózat fenntartásában érdekelt a minisztérium.
A Napi Gazdaság szerint az Új Széchenyi terv viszont gyakorlatilag "beismeri", hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat, hiszen a dokumentum szerint a "vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni. Mind a felhasznált finanszírozási eszközök, mind az alágazat megítélése szempontjából olyan pályahálózat-méret alakul ki, amely állami oldalról a társadalom előtt is vállalható finanszírozást igényel".