A CBA eteti félmilliárdért a BKV-sokat
A magyar tulajdonú CBA bolthálózat utalványait kapták a múlt héten a BKV dolgozói a szokásos "pulykapénz" fejében. Ez a béren kívüli juttatás idén is étkezési utalványként járt a mintegy 12 ezer 500 alkalmazottnak. A dolgozók fejenként nettó 45 ezer forint értékű melegétel-utalványt kaptak decemberi fizetésük mellé.
Az utalványok "szállítóját" közbeszerzési eljáráson választotta ki a közlekedési cég - a CBA a legjobb ajánlattal nyert. Így összesen mintegy 550 millió forintos megbízáshoz jutott a bolthálózat, melynek tulajdonosai - az egyébként fogathajtó-világbajnoki babérjaikról is közismert Lázár-fivérek - aktívan támogatták a Fideszt a választási kampányban.
A BKV-nak kétségkívül megérte a megbízás, ugyanis a három bírálati szempontból a munkáltató számára legfontosabban, a kínálati árban a CBA verhetetlen volt. A cég ugyanis 98 százalékos értéken adta a jegyeket, vagyis a BKV-nak egy 100 forintos utalvány csak 98-ba került. A többi ajánlattevő - köztük a legismertebb jegyeket értékesítő Sodexho PASS és a Cheque Déjeuner - kedvezmény nélkül, névértéken kínálta a tiketteket.
Egy másik - a fizetési feltétel - kategóriájában is győzött a CBA, 90 napos fizetési haladékot adott ugyanis a BKV-nak, szemben a többi pályázóval, amelyek 30 illetve 45 napig vártak volna csak a pénzükre.
A harmadik pályázati feltétel - hogy hány elfogadóhelyen váltják be az utalványokat - a BKV-nak ugyan nem lényeges, ám a jegyeket átvevő dolgozóknak nagyon is számít. A franchise rendszerű, mintegy 3000 boltos hálózatot működtető CBA ugyanis csak mintegy 300 üzletében tette lehetővé saját utalványainak elfogadását a BKV-soknak, szemben a többi ajánlattevő több ezres listájával.
Idén egyébként nem pályázott a jegyek tavalyi szállítója, a Spar-Interspar, sem a piacvezető Tesco melynek szintén van saját utalványa. Úgy tudjuk, sok BKV-s sérelmezte is, hogy viszonylag kevés boltban költheti el a jegyét, ráadásul a CBA ár-érték arányban sem feltétlenül a legjobb lehetőség - ez persze termékfüggő.
A CBA nemrég szintén "jól járt": magyar tulajdonú kiskereskedelmi láncként elenyésző válságadót kell fizetnie a multikhoz képest, miközben - a Tesco mögött - a második legnagyobb forgalmat tudhatja a magáénak.