Külföldön készült a magyar termékek vásárlására buzdító ingyen cd, amelyet a Magyar Termék Nonprofit Kft. jelentetett meg a múlt héten. Az egyik hetilap mellékleteként terjesztett kampányanyag egy reklámfilmet tartalmazott, amely számos adattal próbálta rádöbbenteni a hazai fogyasztókat a választás súlyára. A reklámfilm is külföldi kampány honosított változata volt.
Az Index információi szerint Bulgáriában készült a magyar termékek melletti kampány részeként megjelentetett cd. A Válassz magyart! című lemezt 27 ezer példányban gyártották le, és a Heti Válasz mellékleteként adták ki.
A cd-n található kódok (IFPI LY19 és a SID AAZ05) alapján a terméket Bulgáriában a Cristal Tone-nál készítették el. A cd-re azt a Kormányzati Kommunikációs Központ és az Agrármarketing Centrum támogatásával elkészített közel ötperces kisfilmet tették fel, amelyet a Pop Group Reklámügynökség hozott össze. A reklámfilm egy magyar háziasszony konyháján keresztül mutatja be a hazai vásárlókosárban szereplő mezőgazdasági termékek vándorlását. Számos statisztikai adat és látványos kép hivatott bizonyítani az import növekedésének káros hatását.
A „magyar temék”-kampány a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Magyarok a piacon Klub szervezésében zajlik. A Index megkérdezte, a 13 hazai cég összefogásával létrehozott Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, Kecskeméti Attilát is a cd-ről. Ő azt állította, úgy tudja, Magyarországon készültek a lemezek. Az elkészítésre maradt idő rövidsége miatt logisztikailag sem lehetett volna megoldani a külföldi gyártást, állította, de hozzátette, hogy a cd elkészíttetése a Heti Válasz feladata volt. A lap gazdasági osztályán először időt kértek, majd azt válaszolták, hogy a „film magyar és az a lényeg”.