Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Kormánykrónika

2010 májusában megkezdődött az Orbán kormány korszaka. Krónika arról, ami tetszik és ami tetszik.

Címkék

29 pont (13) adócsökkentés (97) adóforradalom (84) alkotmány (84) alkotmánybíróság (40) államcsőd (81) államosítás (26) apeh (7) áremelés (18) ász (14) babarczy (5) bajnai (22) bankadó (25) bayer (6) befektetők (5) benzinár (5) bérek (12) bkv (15) budapest (6) centrális (11) cenzúra (64) cinizmus (69) demokrácia (173) devizahitel (25) devizaválság (34) egészségügy (30) egyeztetés (52) egyház (7) előzmények (15) elszámoltatás (8) eu (133) fellegi (27) fidesztized (7) foglalkoztatás (34) forintválság (14) gdp (45) határontúli magyarok (5) hazugság (133) hende (9) hm (5) hoffman rózsa (11) idézet (191) igazszágszolgáltatás (49) ígéretek (99) imf (69) járai (17) jogalkotás (17) jogállam (45) kétharmados többség (48) kettős állampolgárság (5) költségvetés (131) költségvetési tanács (14) korrupció (19) kósa (19) kövér (9) közbeszerzés (37) közbiztonság (8) közérdek magánérdek (6) közszféra (39) közszolgák (31) közvéleménykutatás (11) ksh (5) kubatov (5) különadó (18) lázár (40) leminősítés (26) leszámolás (11) lex (15) magyar nemzet (8) mal zrt (7) martonyi (5) matolcsy (182) máv (10) média (169) médiatanács (66) meggyes (12) megszorítás (88) mnb (17) mnyp (69) mol (11) mti (15) mtv (38) multi (13) munkanélküliség (7) mutyi (183) navracsics (31) nem tetszik (62) népszavazás (9) ner (40) nyilvánosság (55) nyugdíj (54) oét (5) oktatás (39) oligarcha (29) önkormányzat (58) önkormányzati adósság (19) orbán (194) orbán csomag (35) országimázs (102) ovb (5) papcsák (12) parlament (21) pintér (17) posta (5) rogán (20) rokonok (26) sajtó (96) schmitt pál (24) selmeczi (7) semjén (9) simor (6) sólyom lászló (11) szíjjártó (44) színház (8) tahó (19) tarlós (15) tetszik (14) trükkök százai (113) tüntetés (8) ügyészség (24) válságadó (20) varga mihály (10) vezetőváltások (67) világszabadalom (69) zemberekkel fizettetik meg (32) zsarolás (32) Címkefelhő

Friss topikok

Linkblog

2010.08.27. 15:10 Kormánykrónikás

1200 pedagógust küldenek el!

Címkék: oktatás pokorni ígéretek

Ezerkétszáz tanárral lesz kevesebb - olvasható az Indexen.

Mintegy 1200 pedagógus-álláshely szűnik meg az új tanévben, derül ki az oktatásért felelős államtitkárság háttéranyagából, amiből a mai Magyar Nemzet közöl részleteket.

Nincs egy éve még, hogy Pokorni Zoltán úgy nyilatkozott: Csaknem 30 százalékkal növelné az oktatásra fordított összeget a Fidesz. Ha tavasszal az ellenzéki párt kerül kormányra, akkor a pedagógusok létszáma alapján finanszírozza majd az iskolákat, és előnyben részesíti a kistelepüléseket - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Pokorni Zoltán. A Fidesz alelnöke kiemelte, az elmúlt hét év oktatáspolitikájának eredményeként 41 ezer embert bocsátottak el az oktatásból, és nőttek az iskolák közti különbségek.

Azt is közölte, hogy ezzel garantálnák a pedagógusok bérét a központi költségvetésben. Ez 30 százalékos növekedést jelentene az oktatásra fordított összegben, és igazán nagy segítséget a kistelepüléseknek nyújtana.

Eddig az ígéretek. Most pedig a valóság:

A legnagyobb mértékben az általános iskolákban csökken a főállású pedagógusok száma: ezekben az intézményekben 1241 fővel lesz kevesebb tanár.
 
A gimnáziumokban 63 fős, a szakközépiskolákban 72 fős, a szakiskolákban 24 fős létszámcsökkenés várható.
 

A tavalyinál több pedagógus egyedül az óvodákban dolgozik majd: 193 fővel nő az óvónők száma.

Az oktatásért felelős államtitkárság tájékoztatása szerint 1000-1200 aktív korú pedagógus megjelenésére kell számítani a munkaerőpiacon. - értsd: kirúgják őket.

Az oktatásban (is) túl vagyunk az öszödi beszéden.

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kormanykronika.blog.hu/api/trackback/id/tr792252251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

josip 2010.08.27. 18:59:06

Nem értem. Fél évvel ezelőtt egy ilyenért (a fél éve tartó sorozatos 'ilyenekért' meg pláne) már rég kivonult volna a fél ország.
És most miért nem?

Nagyon okos lépés volt összekötni a politikát a vallással, mostanában minden kormánypárt-párti ember "hisz" abban, hogy ez jobb lesz, és nem látják a megtörtént dolgokat.
Nem hiszem, hogy jó ez így...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.27. 21:25:29

@josip: mert a sok agymosott, kretén birka, aki ezekre szavazott, nem foglalkozik vele, hogy a szent pártjuk hazudik, mint a vízfolyás...

pakesz (törölt) 2010.08.27. 21:29:58

@josip: talan mert azt a hulye dumat is elhittek anno, hogyha a joboldal lop akkor az jo

Metal_Storm 2010.08.27. 21:40:39

De az okokat nem tudjuk meg, hogy miért...
Esetleg, mert SOKKAL KEVESEBB A GYEREK???

Mert kevesebb az igény az oktatásra...

HA az én munkámra nincs szükség, akkor elküldenek. Soha senki nem adott garanciát nekem se a helyemre, sem a fizetésemre. Nekem mindig csak azt garantálták, hogy ecetet fogok vizelni, mert annyi munkám lesz. Ha meg nem tetszik, akkor mehetek, amerre látok.

zizizuzu 2010.08.27. 21:43:34

@Metal_Storm: Nade ember. Mindenhonnan azt halljuk hogy lenne igény oktatásra, mert a mostani szar. Akkor ezt most hogy? Jobbat akarnak kevesebb pénzért? Láttál Te már ilyet valahol?

Metal_Storm 2010.08.27. 21:51:56

Sehol nem láttam azt, hogy a kevesebb pénzből jobb dolgot lehet csinálni.

Csak mindenki panaszkodik, hogy milyen rossz. Mindenkinek magába kéne néznie. Befizetni a járandóságokat az államnak, akik elcsalja, azt kigolyózni, számon kérni a munkákat, nem alibizni, stb stb... lenne pénz mindenre,.... JA és főbe lőni a sikkasztókat... a sok sok milliárdok eltapsolóit...

Metal_Storm 2010.08.27. 22:01:51

hopp... végre egy blog, ahol nem piszkálják a másikat, hanem egyet értenek vele :)

seymourz 2010.08.27. 22:38:09

A tanároknak mind felmondanék!!!
Utána vállalkozókként dolgozhatnának az oktatásban!
Minden ezzel járó ódiummal.
Költségek leírása, konferenciák, takarító eszközök, háztartási kellékek, ceruza:-)
Kréta, papír, szivacs, stb. :-))

seymourz 2010.08.27. 22:47:41

Tanárnak lenni jó:-)
Mert a tanárt megbecsülik (koporsókészítők).
Tanárnak jó, mert a környezete azt gondolja a jövő a kisdedeké:-)
Tanárnak jó, mert rengeteg a szabadsága:-(
EZ NEM IGAZ!!
A fodrász azt mondja: " Mit reklamálnak a tanárok?"
A tanár azt mondja: "Én nem fizetek adót. Tőlem levonják.

serwer 2010.08.27. 23:50:06

@Metal_Storm:

Azért annyira ne legyél tanár, hogy ne lásd a valóságot.

Ha én, mint cipőfelsőrészkészítő nem találok munkát, akkor azt mondják, hogy képezzem át magam.
Két lehetőségem van:
1. átképzem magam és máshol próbálok boldogulni.
2. ugatok, hogy az én szakmám tabu és tessék a feltételeket megteremteni.

Ma már nincsenek tabuk! Tessék továbblépni!

venszivar 2010.08.28. 00:04:11

Tanuljatok meg dolgozni s nem évi négy hónap szabi,meg jó fizu,tiszta ,pofázós meló,nos tanuljatok s próbáljatok meg dolgozni,de gyakorlat nélkül !? .....No nincsenek munkahelyek . Többek között az ilyen tetves értelmiségi bagázs miatt jutottunk ide. Okuljatok.

is 2010.08.28. 00:15:25

mondjuk a ket adatsor nem mond egymásnak ellent, ha a maradéknak a duplájára emelik a fizetését. de persze nem vagyok naív, és inkább eggyel továbblépve hívnám fel a figyelmet, hogy azért szűnnek meg ezek az állások, mert ISKOLABEZÁRÁS és- ÖSSZEVONÁS van. képzelheted, hogy nem Bp-en. hanem hol? hát a vidéki falvak környékén, kisvárosban. na innentől érdekes Pokorni tavalyi beszéde...

Alhazred 2010.08.28. 00:39:54

@venszivar: tarts meg egy órát az ország _bármely_ szakképzőjében, mondjuk egy 9. osztályban, utána okoskodj.

venszivar 2010.08.28. 00:46:22

@Alhazred: Menj el DOLGOZNI !! Ne szenvedj ott !! NE SÍRJ ! Tanulj,fejlődj DOLGOZZÁL. Sok SIKERT hozzá. Remélem lerágják a húsodat.......Ejtek pár könnyet értetek. Ti meg sírjatok ,sírjatok no az megy nektek, a MUNKÁT még nem próbáltátok ..........Hajrá,húzzunk bele.........a síró ajkatokba, KELLENE.

Totó Háber · http://nyero.blog.hu/ 2010.08.28. 01:11:07

@venszivar: Sok bajod lehetett a tanárokkal, ha így fröcsögsz... szar lehetett!

Kandabula 2010.08.28. 01:14:57

@Metal_Storm: Hát, bizony így van. És ezek a dolgok mindig csak utólag... Mert... Mi nem itt élünk... Mert mi nem hazudunk, nem csapunk be... Sőt: az én kurva anyámat!

Kandabula 2010.08.28. 01:16:55

Egyébként, semmi gond. Átképzed magad, oszt jónapot. Hogy mivé? Hát politikussá.

roxxtar 2010.08.28. 01:18:58

gyerekek, a 8 évnyi nyomorhoz képest ez semmi

fingerbangs 2010.08.28. 01:19:47

rövidesen megismeritek a fidesz igazi arcát... ez még csak a kezdet

roxxtar 2010.08.28. 01:19:48

most olvastam el a végét :DDDDD na ne srác.. takarodj a gecibe :D

roxxtar 2010.08.28. 01:23:40

Amúgy most nem azért de ez még kurvára az MSZP sara és nem a fideszé.. mármint az intézménybezárások :/

Kandabula 2010.08.28. 01:41:02

Félreértés ne essék: ennyire koncepciótlan szakemberképzés, mint az elmúlt években, szerintem még nem volt soha. Jogászokból és kommunikációs léhűtőkből Dunát lehet rekeszteni. Ennek oka, hogy a közvélekedés szerint ezeken a területeken lehet a legkönnyebben előre jutni, igazi teljesítmény nélkül (főként politikai) karriert csinálni. És haszontalan diplomával nyavajogni. Nem történt érdemi felmérés a gazdaság szakemberigényét illetően. Az "életvégig" történő tanulás szövege hamis. Egy cipészböl ne legyen vájár, egy vájárból ne legyen esztergályos, az esztergályosból ne legyen munkanélküli. Saját tanult szakmáján belül képezze tovább magát folyamatosan. Viszont legyen olyan szakmája, amire a gazdaságnak tényleges igénye van. Itt van az állam felelőssége. A nemzetközi munkamegosztásban történő színvonalas részvétel a dolog lényege.

Kandabula 2010.08.28. 01:43:28

Itt most mi volt velem a baj?

Kandabula 2010.08.28. 01:45:42

Viszont a tanárokkal mindig baj van.

venszivar 2010.08.28. 01:47:42

@Babzsák: Ez a hozzá büfögés mennyiben szolgálta a megoldást ? Ennyi eszed van ,te értelmiségi bábjankó,ja nem babzsáknyi jankó,á így sem......okíts már ki,mondj valami előre vivőt,vagy SÍRJ ,no azt még tudtok !! DOLGOZNI ,mikor próbáltok meg ? Mondasz valami taníthatót is ? Várom,lesem minden szavad,mint egy falat kenyeret,de nehogy komolyan vedd......Ha DOLGOZNI kell menned,inkább oda menj,ne itt makogj,mert eddig nagyon gyenge oktató vagy.Mindegy csak a pénzetek s a NÉGY hónap szabitok meglegyen !SÍRJATOK még.MI hallgatjuk,nagyon jól esik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.08.28. 03:05:05

@seymourz: Mintha ma már nem ezt tennék. Merthogy nyomtatási limit van, meg ilyenek. Párom anyukája rendszeresen otthonról visz be fénymásolatokat , meg minden, mert az iskola nem fizeti ki,a tankönyvben sokszor hülyeség van (mert esetleg kötelezi a kiadó a saját termékeire, akkor is ha a minősége tartalmilag kívánnivalót hagy maga után).

Mondjuk az intéyménybezárásokkal kapcsolatban. Anno fölöttünk még 3 osztály volt ált iskben egy évfolyamon, osztályonként 30 fővel, nálunk már csak két osztály volt , harminc fővel, hugomék ( 7 évvel fiatalabb) meg már csak 20-22en voltak...

ancsie18 · http://missstylist.blog.hu/ 2010.08.28. 03:06:37

Annyit szeretnék hozzászólni, hogy egy tanárnak nincs 4 hónap szabadsága, ugyanannyi van mint másnak, csak meg van szabdva, mikor veheti ki. Másik: a tanári fizetésből nem igazán lehet arra félretenni, hogy ha egyszer kirúgnak majd havi 30-40 ezerért átképezzem magam.

emiljuzso 2010.08.28. 03:32:28

@venszivar:
Sok a bérünk? Bruttó 198000 ezer 36 év után szerinted sok?
Arra buzdítod a fajtámat, hogy DOLGOZZUNK - így csupa nagybetűvel. Mit vélsz te munkának? Csak a zsákolást? Amúgy meg a 4 hónap :))) szünet alatta a tantestület jelentős része napszámba jár. Az már munka? Jó lenne, ha annak gondolnád, mert komolyan aggaszt a véleményed. Ugyanis amikor épp nem dolgozom, egy 32 fős osztályban (is) pihengetek, ahol 14 cigány gyermekecske van.
Ja, és nem sírunk, már csak azért sem, hogy te ne tudj örvendezni.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.08.28. 03:37:37

tanarok, a tobbsege retardalt barom, akik a gyerekeken elik ki hatalmi vagyaikat
sokkal jobbakra lenne szukseg, pszichologiai alkalmassag teszttel
persze tobb penzert, olcsoert csak a szar aramlik

nestrot10 2010.08.28. 05:09:43

Pokorny azért mondta, mert a Fidesz és Orbán hazudik éjjel nappal , de még álmában is nemcsak ébren!!!! EMBEREK ÉBRESZTŐŐŐ!!-MÍG NEM KÉSŐ!!!!!!!!

ungawa 2010.08.28. 05:13:17

@version:

"sokkal jobbakra lenne szukseg, pszichologiai alkalmassag teszttel"

hajrá, az oktatás nyitva áll előtted is, légy tanár és mutasd meg mit és hogyan kell csinálni

venszivar:
megértelek, nem vagyok tanár, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a hozzád hasonlónak igen komoly problémái voltak a tanulással, mondhatni az ilyenek voltak és lesznek is mindig azok, akiknek 4 iskolájuk volt: 2x járták az elemit és kétszer a másodikat, többre már nem volt idő.

j

La-Sponya (törölt) 2010.08.28. 05:58:10

tanár=SZAR

felőlem az utcán koldulhat az a sok proli szarjankó, aki életének egyetlen örömét abban látja, hogy beír egy intőt a pistikének majd még egy kettest is, kémiából

gpetersz 2010.08.28. 06:04:12

@Metal_Storm: De lehet.

Azonban az ilyen érvelést (iskolaösszevonások, bezárás kapcsán) az előző kormány részéről a FIDESZ komcsi trükknek és hazugságnak állította be, így kicsit nehéz komolyan venni őket.

A saját véleményem is az, hogy bizonyos helyekre kellene a pénzt pumpálni. Pl. az oktatásba, szakképzésbe, nem a nyugdíjprémium mértékéről vitatkozni (nyugdíjasok a szüleim, ÁM MÉGIS így látom).

lobaszopiatej 2010.08.28. 06:08:34

1. sajna tényleg ontották a tanárokat mer jó buliszak volt mindig is, tetézve a szabad létszámmal, fél osztály ahova jártam tanári pályára ment

2. nehéz a (fiatal) tanárnak, mer délutánjuk elmegy a felkészüléssel meg dolgozatjavítással, nem beszélve a türelemről (idősebbek néha már csak felolvasnak)
Ki is rugdossák őket, az idősebbeket tartják csak meg (+ ők a haverok a dirivel).

3. nem keresnek sokat, de a _közvetlen_ felelősségük se túl nagy, soha nem volt kötelező rossz hírű suliba járni. Szóval ha már béremelés akkor csakis az orvosoké (ott is a klinikaiaké mert a körzetiek semmit nem tudnak tök hülyék), ott élet-halállal megy a játék hasonó bérért (+hálapénzért).
(Nekem se voltak jó tanáraim, a munkahely + önszorgalom tanított meg.)

4. valójában a termelői szektor adót csal mivel hibás a rendszer (= 70 % adó ?!?!?), máshogy nem létezne ilyenünk. Nem itt kezdődik a gond, hanem az állami pazarlásnál (pl munkanélküli-diploma gyárak meg ilyen buliszakok). A politikusok meg szarnak a fejünkre, előadják a bal-jobb cirkuszt, addig se kell dolgozniuk.

5. van korrupció és rossz is, de ami most van annál is rosszabb: a politikai "elit" (mert MI a médiával azzá tettük őket) rátelepedett a társadalomra és élősködik, csak azzal konfrontálódnak akivel egyébként is divat.

Persze a fociról meg olimpiáról könnyű ilyenkor beszélni meg pénzeket lehet eltapsolni snittpali-haveroknak, jól eltereli a hülye nép figyelmét (ki is szavazott meg ekkora idiótákat ?!).

Sztem jön még kutyára dér, lassan adagolják majd hogy pl "lesz adócsökkentés, de csak 1%" vagy pl "az adócsökkentést el kell halasztani 1-2 évre" aztán addigra szépen el is felejtjük ki mit ígért.

Szóval most jön a "nem is úgy gondoltuk ám azt" műsor.

ÖSZÖD#2 lassan adagolva. (ha valaki kérdezné: egyik "nagy" pártra se szavaztam)

ungawa 2010.08.28. 06:55:54

@La-Sponya:

pistike, miért kaptál intőt a suliban?

gaboraron 2010.08.28. 07:04:33

Esetleg a blog írója betehetné ide, hogy mely törvény alapján lettek elküldve ezek a pedagógusok, és mikor hozták ezt a törvényt.

Érdekes csúsztatás, hogy ezt valahogy elfelejtette idézni a blog írója:

"A pedagógus-elbocsátásokat az iskolabezárások és az intézmény-összevonások eredményezték. "
Ki zárta be az iskolákat, és ki vonta össze az intézményeket?

B.P.M. (törölt) 2010.08.28. 07:12:57

Megint egy fröcsögős írás?
Mégis mire vártál?

Hány errel kevesebb gyerek jön világra 1981 óta?
Ehhez képest mennyivel csökkent az iskolák száma? Nem sokkal.
Akkor meg nem kéne csodálkozni, hogy jóval kevesebb gyerekre kevesebb iskola és ezáltal kevesebb pedagógus kell

Már megint ez a kurva demagógia...
A rendszerváltás óta elment 20 év, mert vaalmelyik éppen jó pozícióban lévő párt demagóg fszságokkal etette a népet, amelyik persze rá is harapott.
Semmi szükség ennyi iskolára, pedagógusra a jelenlegi diák létszám alapján. A jelenlegi születési statisztikák alapján pedig még kevesebbre lesz szükség sajnos 6-7 év múlva.

ungawa 2010.08.28. 08:08:15

@B.P.M.:

történetesen akkor nézzük:
liberális/komcsik létrehozták az iskolatársulásokat, melyben egy iskola a központ, itt van a vezetés, megnövelt létszámmal
ehhez kapcsolódik + 5 település
ezeknél a településeknél 3-ban megszűnt vagy az alsó, vagy a felső tagozat, nekik be kell járni a "járásba" hogy a komcsi szóhasználattal éljek
az itteni pedagógusok egy része el lett küldve, 1-2 főnek pedig ingáznia kell a társuláshoz tartozó településeken, sokszor egy napon belül, két településre is mennie kell, saját kocsival. persze a törvényben előírt költségtérítést megkapja, de ez nem fedezi a költségeit.
amik maradtak osztályok, azoknak a létszáma, jellemzően 30 fő feletti.
folyamatosan elküldtek mindenkit, aki már nyugdíjas, vagy korkedvezményesen belefért. ezekbe az osztályokba jár minden gyerek, akinek több idő kellene a hátrányos helyzete miatt és az is, akinek pedig a képességei lehetővé tennék, hogy gyorsabban és többet tudjon meg, de esélye se nincs, mert az ún. 3H-s gyerekek miatt, nem lehet haladni.

De a sok demagóg fasz szerint, ez így jó, hiszen így lehet gyorsan, és minőségit oktatni.
Én azt gondolom, hogy nem kellene ma Magyarországra magániskola, hanem csak minden "járás" és megye szintű településre 1 max. 2 iskola, ahol össze lehetne vonni legalább 150 gyereket, ezzel kb. a pedagógusok létszámát 2/3-al lehetne csökkenteni. Kevesebb tanterem, kisebb fenntartási költség. Így olyan jelentős összegeket lehetne megspórolni, hogy szükségtelen lenne pl. a bankadó.
Ezen felül természetesen a szakképzést is le kellene csökkenteni, lenne két szak: földműves és politikus.
Felsőoktatás: na erre aztán tényleg semmi szüksége ennek az országnak.
Max. egy felsőfokú képzés indulna 15 évenként, mely épülne a szakképzésre, nevezetesen a politikusira. Ennek feltétele lenne, hogy adott személy legalább egy ciklusban legyen országgyűlési takarító.
Belőlük lenne a 3 hónapos képzés után a miniszter. Akinek ennél nagyobb ambíciói lenne, annak egy 4 hónapos képzésen kellene részt vennie, ahol is perfektül megtanulni hazudni, szemrebbenés nélkül. Ő lehetne a közjogi méltóság valamelyike.

sertésmájkrém 2010.08.28. 08:35:28

@Metal_Storm: Ember, ezek máshoz nem értenek csak az oktatáshoz, ezért tanultak. Hogy tanár legyen kellenek elvileg ilyen garanciák, mert nem lesz olyan tanár aki ha 5 év múlva nem kell, ezt bevállalja. Nem véletlenül vannak hiány tanári szakmák.

A másik, ha ezt nem értenéd, gyerek van, csak nagylétszámú osztályokban, ha hatékonyabbá akarnák tenni az oktatást kisebb létszámú osztályokkal kellene dolgozni.
Persze nem ez a cél, tudom. Így érthetőek az elbocsátások is...

Na meg persze, erre nincs pénz, tudod mire van? :) Hát nyugdíjemelésre, az inaktív rettenetes tömegek eltartására. Ez a demokrácia (és a halála is nemsokára).

sertésmájkrém 2010.08.28. 08:37:42

@Metal_Storm: Ja hogy valszeg eltartott vagy, nálunk irreális adók vannak miattatok, és még ez sem elég, így is hitelből megy az eltartásotok, amit kiknek is kell majd állni?

...

Aki rendesen befizeti a "járandóságait" az éhen pusztul, miattatok nincs fejlődés és rohad minden. Mert minden pénz arra megy, hogy még egy kicsit jobban éljetek.

sertésmájkrém 2010.08.28. 08:39:55

@venszivar: A te hozzáállásoddal nem lesz tanár bakkerkám. Az lesz csak a jó világ, mi? Csak a nyugdíjad meglegyen.

venszivar 2010.08.28. 08:43:45

@emiljuzso: A zsákolónak ,már 10-15 éve munkája ,fizuja SINCS ! Ti addig "dolgoztatok" s MINDIG SÍRTATOK ! Mint most is. Zsákolót,kőművest,festő mázolót,víz vez.szerelőt,vill.szerelőt,esztergályost,olvasztárt, én még FIZETÉSÉRT NEM láttam hallottam SÍRNI. MUNKÁÉRT IGEN,míg ti meleg málé...... MINDIG SÍRTOK,SÍRTATOK,SÍRNI FOGTOK........ Tegnap esti s már a mai 8h hiradóba, Czomba Sándor államtitkárotok mondta,hogy 3 700 000 aktív főből 500 000 !!! fő állít elő új terméket !!! A zsákolok.Röhejes..... A többi meg SÍR ! Pedig kapnak fizut ! SÍRJATOK ,tanárok,rendőrök,közalkalmazottak, miért nem mentetek,mentek el a verseny szektorba zsákolni ?........Már régen éhen döglöttetek volna.
Ti a nép "eszei" bőven benne vagytok,hogy ide jutott az ország.Én kb.1965-ig ,kis srácként láttam csíkszedőket,kukázókra nem emlékszem(mivel így nem voltak elöl). Most meg 1995 óta ezrével látni ilyet,ez aztán a fejlődés a XXI.sz. Aki csak nézi,már az lelkileg is megnyomorodik,no ehhez asszisztáltatok , SÍRJATOK , SÍRHATUNK ,megrohasztottátok ezt a nemzetet, ezt a nemzedéket,ja hogy ti csak az oktatással foglalkoztatok !??? Nem tehettek semmiről...... Ja ha több pénzt kapnátok !! SÍRJATOK ,ahhoz értetek : OKTASSÁTOK,na itt egy új biznisz......@ungawa: Ezt neked is szántam.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.28. 08:44:29

Azoknak, akik azt mondják, csökkenteni kell az iskolák számát, mert kevés a gyerek: jelentem, így gondolták akkor is, amikor a bölcsik és ovik számát csökkentették. Ma már kevés van belőlük. Néhány éven belül iskolából IS kevés lesz. Ugyanaz lesz a "megoldás" majd, mint a bölcsik-ovik esetében. Helyet biztosítanak. Tömegnyomorral. Vagy választhatod a magánintézményt. A kisebbeknek CSANA és magánbölcsi-ovi már van, csak tudd megfizetni... (Apróság, de ide tartozik: habzó szájjal üvöltik egyesek, hogy a romák zárkózzanak, tanuljanak, gyorsangyorsan, itt a huszonnegyedik óra. Mire valami ebben az ügyben érdemben elkezdődne, NEM LESZ HOL, persze, akkor is lehet azt mondani, hogy nem akarnak. De ha majd a te gyerekedet azért nem veszik fel, csak fizetős suliba, mert a cigánygyereknek kell a hely az integrálódásra, akkor nem a politikát fogod utálni, hanem a romákat, ugye)
És milyen elgondolkodtató az a tény, hogy nálunk például azok az iskolák szüntek meg (vagy vonták össze őket másik intézménnyel), amelyek értékesebb telken feküdtek. Nahát-nahát, ezt a VÉLETLENT...

sertésmájkrém 2010.08.28. 08:46:23

@Cyr:

"És milyen elgondolkodtató az a tény, hogy nálunk például azok az iskolák szüntek meg (vagy vonták össze őket másik intézménnyel), amelyek értékesebb telken feküdtek. Nahát-nahát, ezt a VÉLETLENT..."

Pontosan. Miskolc az egyik legszebb példa, hihetetlen mennyit lopnak ezzel is.
De nézd meg hogy örül neki a sok idióta meg kárörvend, hogy bocsátják el a pedamókusokat.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.28. 08:55:48

@sertésmájkrém: A gond az, hogy ezek az emberek TÉNYLEG nem látják, mit dolgozik egy pedagógus. Tavaly, iskolakezdés előtt bemutató órán voltunk, negyedikeseknél. Az a pörgés, amit a gyerekekkel véghezvitt az - egyébként velemkorú - tanerő, valami hihetetlen volt, nézve-hallgatva lefáradtam, pedig kapom nulla-huszonnégyben a kiképzést magam is.
Látva a nagylányom két tanító nénijét (iskolaotthonosba jár), elismeréssel kell, hogy adózzak a munkájukért.
Lehet, hogy szerencsés vagyok egyesek szerint, nekem nem volt rossz pedagógusokkal dolgom, pedig vidéki iskolákba is jártam. Az is igaz, hogy alapból tiszteltem őket, teszem ezt a mai napig is, tudva, hogy amit véghezvisznek, arra magam nem lennék képes. (Persze azért is, mert én vagyok az, akinek először kezdenének el ugrálni a fején a kölkök :)
Ugyanakkor nem bírom visszafogni a vigyorgásomat, amikor azt látom, hogy a pedagógusokat bőszen utálók egy két soros hozzászólásban minimum 3 szarvashibát ejtenek. Olyan általános iskola 3. osztálya-szintűt...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.08.28. 08:59:19

"Na meg persze, erre nincs pénz, tudod mire van? :) Hát nyugdíjemelésre, az inaktív rettenetes tömegek eltartására. Ez a demokrácia (és a halála is nemsokára)."
Ez sajnos nagyon így van. Amúgy nem az a rémes, hogy hazudtak és nem is az, hogy ilyen gyorsan és szánalmasan kiderült a MINDIG IGAZAT MONDÓ PÁRTról, hanem az, hogy idiótán fogják csinálni.
Ha 2ezer tanárral kevesebbet akarnak látni, mert sokkal jobb 40fős osztályokban tanulni(röhej) akkor csinálják. 5 év alatt szépen lassan annyival kevesebben lehetnének, mert kiesnek az idősebb tanárok, elmennek nyugdíjba. Nem kell újakat fölvenni, illetve képezni sem.
Nekem az egyetemen az egyik tanárom mesélte, hogy jó pár éve Hollandiába utazott ki családostul. Fizika-informatika tanár diplomája(is) van. A lányát ment beíratni egy helyi gimibe. Az igazgatóhoz ment beszélni és az igazgató nem is a lányról beszélt, hanem két perc múlva már rákérdezett, hogy és ő nem akar-e itt tanítani.

Ilyen mértékig hiány volt Hollandiában tanárokból és a tízszeresét fizethették ki utána a probléma megoldására. Nálunk is ez lesz. Egyre kevesebb a tanár a természettudományi pályán, el fognak fogyni és akkor nagyon nagy baj lesz. Lehet majd hirtelen milliárdokat fizetni a probléma megoldására.
Egyébként picit örülök is, hogy hazudtak. "igazán nagy segítséget a kistelepüléseknek nyújtana."
Tulajdonképpen a kistelepülések miért kaptak volna extratámogatást, a nagyoktól? Mindenki oda költözik, ahova lehet, ahol meg tud élni és ahol szeret lenni. Ezt össze kell gyúrni, nem lehet kihagyni olyan tényezőt, hogy a falu nem tud iskolát fenntartani. Ha valakinek így is megéri, akkor éljen ott, de ne várják el, hogy más majd fizeti a nyolc gyerekre az iskolát.

És az a szomorú, hogy nagyon jól tudjuk, hogy minél kisebb az osztály, annál jobban lehet tanítani. Igazából az lenne a tökéletes, ha 10-15fős osztályok lennének mindenhol (egy-két órát kivéve, pl tesi). Ahhoz képest egyre azt látni, hogy 30-40 közé emelték a létszámokat. Felháborító! ne csodálkozzunk, ha így a legnézettebb műsor az asztroshow meg az áltudományos szennyműsoraik. ja, ez a cél? Nem tudtam...

És az is milyen dolog, hogy a katasztrofálisan működő mávot, ahol tényleg rengeteg a felesleges ember(hiába nem jó kimondani) de még felesleges járat is, nem lehet bántani. Azt miért nem reformálják meg?

ungawa 2010.08.28. 09:02:40

@venszivar:

az a gond venszivar, hogy te egy olyan ember vagy, aki a büdös életben nem vitte semmire, mindig másban kerested a problémát, pedig csak magadba kellene nézni
amikor a 70-es években gyerekként jártam minden nyári szünetben dolgozni, hétvégén is ott voltam dolgozni a szőlőben, a paprika-paradicsom-szamóca földön, megfogadtam, hogy tanulni fogok, sajnos nem úgy sikerült, mint ahogy gondoltam, de ellenben veled, nem mást hibáztatok ezért.
én végigjártam a kemény fizikai és más értelemben kemény fizikai munkát, tudom értékelni mindet. DE TE egy saját szánalmas életed miatt, mindenki mást okolsz.
neked Kínában a helyed, bár már ott is rengeteg az értelmiségi, ki szerinted semmit nem tesz az asztalra..

sajnálni tudnálak csak, de bocs, nem érek rá, mert ennyit azért nem érsz

Mária 2010.08.28. 09:04:32

@seymourz:

"A tanároknak mind felmondanék!!!
Utána vállalkozókként dolgozhatnának az oktatásban!"

Kb 15 éve ezt még lehetett.

Aztán kiderült, hogy a vállalkozó tanár gyorsan kiokosodik, felméri a költségeit, tud nettót - bruttót számolni, nem köti le magát vállalkozóként egyetlen iskolához, emiatt a szokásos iskolaigazgatói módszerekkel nehezen zsarolható.

Sőt, ha már túlságosan is kiokosodott, akkor arra is rájön, hogy ugyananyni munkával máshol többet kap számlaképesen, mint bármelyik iskolában.

Ekkor aztán gyorsan betiltották, hogy a tanárok vállalkozóként dolgozhassanak az iskolákban.

Azok a tanárok meg, akik rákaptak az alatt a pár év alatt a vállalkozóságra, tankönyvkiadó cégekhez mentek el területi képviselőnek dolgozni.

Gondolhatjátok, hogy nem közalkalmazotti bérért.

emiljuzso 2010.08.28. 09:05:34

@venszivar:
Bocsánatot kérek tőled, válaszodból és az afganisztános topikba írt bejegyzésedből mindent megértettem.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.28. 09:09:05

@emiljuzso: Én is megnéztem, a többit is. Gyakorlatilag nincs olyan társadalmi réteg, amelyet ne utálna, hibáztatna. Szánom szegényt.

venszivar 2010.08.28. 09:17:22

@emiljuzso: @ungawa: @Cyr: SÍRJATOK ! SÍRJATOK..............ÉLŐSKÖDŐK.
INPRODUKTÍV ok, SÍRJATOK !!!!

WordNerd 2010.08.28. 09:19:47

@venszivar: Az a baj öregem, hogy nem veszed észre a 8 általánosban besokallt agyaddal, hogy az oktatásban van a jövő. Közhelyesen hangzik, de ez így van. Nem egy, 40-50 éve szarlerakatnak számító ország van most a világ gazdasági élvonalában azért, mert korszerű és hatékony oktatás kiépítésével kezdték a fejlődést.
Azt te sem gondolhatod komolyan, hogy működőképes lehet egy pusztán segédmunkásokból álló társadalom, ugye? Az alap és szakmai képzésre szükség van, hogy ne a hozzád hasonló retardáltak dolgozzanak a boltban, vagy éppen a törvényhozásban. Mert akkor nagyon hamar Afganisztán szintjén találjuk magunkat.

venszivar 2010.08.28. 09:25:23

@Cyr: @emiljuzso: Mért gondoljátok,hogy máshol ,hasonló állandóan a pénzért síró,zokogóról nem ugyan azt a véleményt írom le !? Vagy nem ez a normális ? Sokalljátok ? Nem kéne ezeknek a társadalmi rétegeknek állandóan SÍRNI !! Persze csak SAJÁT MAGUKÉRT !!!! SÍRJATOK.....A SÍRÓKAT " utálom",te megértő .

Kormánykrónikás · http://kormanykronika.blog.hu 2010.08.28. 09:28:11

@gaboraron: Kit érdekel már a bukott kormány?
Egy kétharmados erőt mégis mennyiben köt az elődjének intézkedése?
Pláne ha pár hónapja azt ígérték 30%-al fogják növelni az oktatásra fordított összeget?

sabana 2010.08.28. 09:44:59

@venszivar: mindenki elmondhatja a velemenyet, az elozoekben valaki megemlitette mit irtal a katona norol...elolvastam en is. Egyaltalan nem erdekel, hogy vszinu kisse lassubb az agyad es emiatt vagy ilyen, az ilyen rosszindulatu undomanyokbol kellene kevesebb, nem tanarokbol.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.28. 09:59:21

meg igy is tul sok marad...

azon meg ki van meglepve, hogy a fidesz hazudik?:-DDD

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.28. 10:01:30

@Mária: akkor itt nem vallalkozoi munkarendszerrel volt a gond, hanem a azzal, hogy mestersegesen fenntartjak az oktatasban a XIX-XX. szazadi tulhaladott dogmakat....

kerusz 2010.08.28. 10:21:02

@venszivar: Na, vegyük számba azt a négy hónap szabadságot, sorold.

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2010.08.28. 10:25:28

-=:::KIBBBBASZOTT:::=- jó nekem.

- nyári, őszi, téli, húsvéti szünet = jeeee
- lúzer fizetés, de viszonylag biztos munkahely
- elronthatom vagy feljavíthatom a felnövekvő generációt, én döntöm el nagyjából, ezzel kreténeket heccelhetek
- képességeim kiaknázására végtelen terem van
- félelmetesen hasznos munkát végzek
- és mindezért csak öt évet kellett tanulnom

még nem késő átképezned magad, gyorsan, lépd meg most, lépj be te is ebbe a szenzációs csapatba! Legyél tanár!

mezoani 2010.08.28. 10:34:31

Magam is bölcsész/nyelvtanárént végeztem, de nem éreztem azt, hogy szívvel-lélekkel tudnám a felnövekvő generációt okítani, így egészen más területen helyezkedtem el.
Amennyire belelátok a témába (szüleim mindketten tanárok, és nyilván jópár volt évfolyamtársam is), valóban van abban valami, hogy aki tanárként végez, az valamiért nehezen vált más területre, mégha abszolút alkalmatlan is a tanításra, emberekkel való foglalkozásra - ez tényleg nagy baj, sokan ebben a helyzetben/állásban elkényelmesednek, de nem látom, hogyan lehetne minden jelöltet pszichológiailag nyomon követni éveken keresztül...
Másrészt ott vannak azok is, akik ezt szeretnék, akarják csinálni, és jók is a szakmájukban - ők viszont komoly anyagi nehézségekkel küzdenek, és 30 év után sincs esélyük tisztességes fizetésre miközben rengeteg vénszivar-hoz hasonló emberformájút kell megpróbálniuk tanítani. Ma egy átlagos szakközépben szinte órát sem lehet tartani, nemhogy eszköze lenne a tanárnak a fegyelmezésre....a szülők meg tőlük várják, hogy neveljék meg helyettük a gyerekeiket....de azért ha csúnyán néznek, vagy Pistike 2-est kap, rögtön jelentik fel őket....

A 4 hónap szabi mese habbal, igaz a nyári szünetet én is irigylem alaphelyzetben :). Manapság azok a fiatalok, akiknek sikerül tanárként elhelyezkedniük, csak nagysokára kapnak lehetőséget a határozatlan idejű munkaviszonyra, azaz tanév végén megszűnik a szerződésük, és izgulhatnak, hogy augusztusban vajon megújítják-e? Értelemszerűen így nyáron nincs fizetés sem, tehát ez nem szabi....szerintem ez nagyon gáz.

Az ország jövőjének az alapja pedig igenis az oktatás, és nagyon sajnálom, ha valaki szerint "rendes" munkát csak a segédmunkások, szakmunkások és betanított munkások végeznek - milyen érdekes, én meg azt vettem észre, hogy azok, akiket én alkalmaztam pl. építkezésen, csak SÍRTAK, de munkájukat nem akarták és tudták elvégezni tisztességesen. Állítólag sok éves tapasztalattal a hátuk mögött még én többet tudtam a szakma újdonságairól, és még át is akartak verni milliós összegekkel. Még szerencse, hogy velük ellentétben én az iskolában megtanultam számolni.
Sztem igenis fejleszteni kéne az okatatást, mert jelenleg erősen leépülőben van....vagy ez volt a cél?

mezoani 2010.08.28. 10:36:07

bocs, ez lehetett volna 3 komment is ;)

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.08.28. 10:48:04

azokat a tanárokat akik egész oran csak diktalnak ,eleve ki kene rugni, semmire se valok , a hozzaalasuk is a "leszarom az egeszet" stilusba illik
nem tetszik a konyv hogy a sajat anyagot diktalja le? hat kuld el emailben, vagy wifin, tedd fel a netre,serverre , oran meg magyarazz paraszt

sabana 2010.08.28. 11:03:57

@version: nem feltetlenul van igazad. A konyv sok, sok diak nem kepes feldolgozni, viszont azt a par sort amit lediktalnak be tudja seggelni. Nem jo modszer, de van olyan osztaly\iskola ahol mas nem mukodik.

hower 2010.08.28. 11:21:05

@venszivar: Szegény... kezeltesd magad, amíg még talán érdemes!

MZ/x 2010.08.28. 11:29:29

Úgy látom, a Tanárok jól végzik munkájukat! Megtanítottak írni Benneteket, viszont még sokan közületek ezt a munkát sem becsülitek Bennük! Ha olyan rtosszul végezték volna munkájukat, akkor most itt nem kellene fröcsögő gyűlölettől visszhangos hozzászólásokat olvasni!

venszivar 2010.08.28. 13:27:31

@kerusz: @termik: @zebinho: Menjetek át a PRAXIS:Segítségért kiabált egy néni..... ,no ott,most Leroi 12:59:51-kor azt ecseteli,hogy 5ször többet melóznak,mint ti senkiházi tanárok.Oda már nem írok,mivel ennyi szörnyűséget már nem tudok elviselni. Rendőrök,tanárok,orvosok,közalkalmazottak,mind az elnyomott ,kizsákmányolt társaság.......Sírjatok s köpködjétek egymást, IS .

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.28. 13:40:22

@venszivar: Egy valaki sír itt a saját nyomorán. Magad se hinnéd, ki az... :))))

gaboraron 2010.08.28. 23:24:11

@Kormánykrónikás:
Tehát szerinted 3 hónap alatt újra kellett volna nyitni a bezárt (esetleg közben eladott) iskolákat?
Ja, esetleg mind a 8 év elkúrást is helyre kellett volna hozni ennyi idő alatt?

Kormánykrónikás · http://kormanykronika.blog.hu 2010.08.29. 09:58:52

@gaboraron: Szerinted szó van még +30% pénzről és iskolák újranyitásáról?
egy betű sem!
1200 pedagógus elbocsátásáról van szó.
Amit most tudnak, azt decemberben is tudták. Mégis másképpen beszélnek.
Ezt nevezik hazudozásnak
süti beállítások módosítása